Afdelingsbestyrelsens vigtigste opgave er, at formidle beboernes ønsker fra afdelingsmødet til administrationen, der varetager den daglige drift af afdelingen. I det daglige er afdelingsbestyrelsen således bindeleddet mellem administrationen og afdelingen.
Herudover har afdelingsbestyrelsen en række parlamentariske opgaver
Parlamentariske opgaver:
- Godkende driftsbudget og årsregnskab for afdelingen
- Forelægge driftsbudget for afdelingsmødet til godkendelse
- Forelægge de overordnede rammer for iværksættelse af arbejder og aktiviteter i afdelingen for afdelingsmødet til godkendelse
- Påse, at der er god orden i afdelingen
- Indkalde til afdelingsmøde
- Indsamle forslag fra beboerne til afdelingsmødet
- Underskrive referat fra afdelingsmødet
- Lave forretningsorden for bestyrelsen
- Skrive og offentliggøre dagsorden & referat fra bestyrelsmøder
Bestyrelsen vælges blandt beboerne på det årlige ordinære afdelingsmøde og består af:
1 Formand
2-4 bestyrelsesmedlemmer
Afdelingsbestyrelsen skal ved større fornyelser, indkalde til ekstraordinært medlemsmøde, hvor projektet diskuteres og ALLE kan være med til at bestemme om det er et projekt der skal gennemføres.
|
Nuværende afdelingsbestyrelse
Valgt på afdelingsmødet 26. august 2021 og ekstraordinært afdelingsmøde 4. november 2021:
- Thomas, nr. 78 – Formand
- Malene, nr. 21
- Søren, nr. 72
- Ulla, nr. 94
- Henry, nr. 66
|
|
|